Veljeyden voimaa Tampereella

20. Syyspäivä odottaa meitä. Oikeastaan kokonainen Syyspäiväviikonloppu – ohjelmaa on tarjolla myös perjantaina ja sunnuntaina! Pyöreiden vuosien juhlistamiseksi palaamme sinne mistä syyskokoontumistemme perinne alkoi. Ensimmäinen Markku-liiton tapaaminen oli syksyllä 1996 Tampereella. Silloin myös saman vuoden kesällä perustettu yhdistyksemme oikeasti syntyi yhdessä ainutlaatuisen Markku-liiton hengen kanssa. Siitä on nyt 22 vuotta. Syyspäivä on jäänyt sittemmin kolme kertaa väliin Markku-liiton vuosijuhlien vuoksi, joten vuorossa on nyt 20. kerta.

Ohjelman pääteema on sadan vuoden takainen sisällissota. Tampere oli sodan käännekohta ja noiden kevään 1918 viikkojen tapahtumiin ja paikkoihin tutustumme. Sadassa vuodessa on tapahtunut paljon. Syyspäivässä on syy hyvä pysähtyä hauskanpidon lisäksi pohtimaan yhteisöllisyyden ja veljeyden voimaa, jolla Markku-liittokin on Suomea yhdistänyt.

Sisällissotaan perehdytään lauantaina 27.10. Päivän viralliseen ohjelmaan kuuluu myös Tampereen kaupungin vastaanotto. Syyspäiväviikonloppu alkaa kuitenkin jo perjantaina. Markku Aulanko, sirkusalan grand old man ja Markku-liiton pitkäaikainen jäsen, on kutsunut kaimat tutustumaan aikaansaamaansa Sirkusmuseoon. Markun luota matka käy ravintola Telakkaan elävän tanssimusiikin pariin. Omakustanteisesti tarjolla myös Telakan mahtava sauna ja iltapalabuffet.

Tutustu viikonlopun kaikkeen tarjontaan ja aikatauluihin OHJELMA-osiossa! Muista ilmoittautua, varata majoitus ja halutessasi tilata Söör-olutta viimeistään annettujen päivämäärien mukaan. Olut tulee tilata jo 10.9. mennessä!

OHJELMA

Perjantai 26.10.2018

Klo 14.00– Majoittuminen hotelli Ilvekseen (Hatanpään valtatie 1, Koskikeskus)
Klo 17.00 Kokoontuminen Ilveksen ala-aulassa ja siirtyminen Markku Aulangon sirkusmuseoon
Klo 17.30 Seurustelujuomabuffet (liitto kustantaa) Aulangon sirkusmuseossa ja tutustuminen näyttelyyn. Huom! VAIN MARKUILLE
Klo 18.45 Siirtyminen Ravintola Telakkaan
Klo 19.00 Ravintola Telakassa ostettavissa illallisbuffet ja sauna. Klo 22 alk. 1950-luvun iskelmää
Iltapala 20 € / henkilö, sauna 7,50 € / henkilö (sis. pyyhkeen) Huom! VAIN MARKUILLE
Klo 22– Telakan alakerrassa tanssiorkesteri Maria Andersson & Fintage (50-luvun suomalaisia iskelmiä)

Lauantai 27.10.2018

Klo 6.30–10.15 Hotelliaamiainen jo majoittuville ja aamulla saapuvien sisäänkirjautuminen sekä matkatavaroiden jättö säilytykseen (huoneet saatavilla, kun palaamme hotelliin päivän ohjelman jälkeen)
Klo 10.30 Kokoontuminen Hotelli Ilveksen aulaan ja lähtö busseilla Tallipihalle
Klo 10.45 Ohjelmaa Tallipihalla ja keittolounas (Markku-liitto kustantaa)
Mieskuoromusiikkia – Mahdollisuus ostaa Syyspäivää varten tehtyä Markku-suklaatryffeliä (”Markku sulaa suussa”) ja Markku-liiton tuotteita – Hevosajelua 6 € / hlö – Markku-liiton tarjoama keittolounas – Lisäksi makkaramyyntiä, puheita ja pulinaa sekä mahdollisesti muutakin ohjelmaa. Jäsenpiste ottaa vastaan ilmoittautumisia Markku-liiton jäsenyyteen.
Klo 12.30 Siirtyminen museokeskus Vapriikkiin kävellen (matkaa muutama sata metriä)
Klo 12.45 Kaupungin vastaanotto, Markku-liiton standaarin luovutus Tampereen kaupungille
Klo 13.15 Tutustuminen Vapriikin Tampere 1918 - ja muihin näyttelyihin mm. Marilyn Monroe -näyttelyyn
Klo 14.30 Siirtyminen busseihin ja lähtö opastetulle Tampere 1918 -kiertoajelulle merkittävimpiin sisällissodan tapahtumapaikkoihin oppaiden johdolla taustoista ja tapahtumista kuullen. Huom! VAIN MARKUILLE
Klo 17.00 Paluu Hotelli Ilvekseen
Klo 17.30 Sauna
Klo 20.00 Illallisbuffet (omakustanteinen 42 €/hlö).

Sunnuntai 28.10.2018

Klo 7.30–10.30 Hotelliaamiainen hotellissa yöpyville
OHJELMAMUUTOS:
Klo 11 alkaen Markku Piri ja Lasismi -näyttelyyn tutustuminen Galleria Himmelblaun Puuvillasalissa (Finlaysoninkuja 9, 33210 Tampere). Taiteilija paikalla. Vapaa pääsy. Markku Pirin 2017-2018 kiitetyn Italian kiertueen näyttely editoituna versiona ja Lasismi-osuuskunnan Joonas Laakson, Kaappo Lähdesmäenja Kimmo Reinikan uusia lasiteoksia.
Kotiinlähtö omaan tahtiin.

Huom! Jos et ehdi kokoontumiseen perjantaina tai lauantaina, soita ylimarkulle 050 2847, niin saat ohjeet Markkujen löytämiseksi.

MAJOITUS

Jos tarvitset majoituksen, on vaivattominta yöpyä viikonlopun tukikohdassa, hotelli Ilveksessä. Tee huonevaraus omatoimisesti Markku-liiton neuvottelemaan jäsenetuhintaan Sokos Hotelli Ilveksestä 28.09.2018 mennessä. Kiintiötunnus on Markku-liitto.

Huonevaraukset

Puhelimitse: Sokos Hotels Myyntipalvelu, p. 020 123 4600
TAI suoraan hotelli Ilveksen vastaanotto, p. 020 123 4631

Sähköpostilla: Sokos Hotels Myyntipalveluun osoitteella

TAI suoraan hotelli Ilveksen vastaanottoon:

Majoituksen hinnat

Standard 1 hengen huone 120 € / vrk / hlö
Standard 2 hengen huone 70 € / vrk / hlö (yhteensä 140 €)
Huonehintoihin sisältyy aamiainen, arvonlisävero sekä asiakassauna. Huonehinnat sisältävät kanta-asiakaskortin (S-kortti) palveluedut.

Illallismenu

Buffetpöytä 42 euroa / hlö

Vihreää salaattia, oliiviöljyä ja balsamicoa, pähkinöitä ja siemeniä, valikoima leipiä ja levitteitä, vihersalaattia ja pikkelssivihanneksia, mozzarellaa, tomaattia ja basilikaa, kirkas perunasalaatti paahdetusta perunasta, savunautaa ja tryffelimajoneesia

Uunilohta ja limevoita, ranskalainen maalaispata, paahdettuja perunoita ja juureksia

Omena-kaurapaistosta ja vaniljakastiketta

SÖÖR-olut ja Markku-tryffelit

Söör-olut

Tee Söör-oluen tilaus viimeistään 10.9. mennessä!

Söör-oluen ja Markku-suklaan tilaus (lunastus Tampereella)
Saatavilla klassikkoa eli Söör-olutta! 24 pullon laatikoissa (á 72 €) ja kuuspakkauksissa (á 19 €)

Huom! Maksimimäärä/tilaaja on 24 pulloa, sillä kokonaiserän määrä on rajoitettu. TILAUKSET VIIMEISTÄÄN 10.9.2018!

Oluttilaukset vain 18 vuotta täyttäneille.

Markku-tryffelit

Tampereen Syyspäivän erikoistuotteena Markku-liiton omassa pakkauksessa hieman suolaisen makeita La Praline Merisuola -tryffeleitä. Tuote on palkittu Helsingin Jäätelö- ja Suklaakarnevaalissa viime keväänä ”Karnevaalin paras suklaa” -maininnalla. Hinta 8 €/rasia (200 g)

Muut tuotteet

Liiton tuotteita voit tilata verkkosivujemme kautta annettujen ohjeiden mukaan. Muistathan, että syksyn tullen sormia lämmittävät SÖÖR-villasormikkaat ja lapaset. Näitä on enää vähän jäljellä!

ILMOITTAUDU

Ilmoittaudu Syyspäivään viimeistään 10.10. mennessä!

Muistathan, että majoitus tulee varata omatoimisesti suoraan hotellista tai Sokos-hotellien myyntipalvelusta. Ks. otsikko MAJOITUS.

Tee ilmoittautumisvalinnat alla olevaan lomakkeeseen. Ilmoittautumislomakkeen tarjoaa jäsenrekisterialustamme FloMembers. Jos sinulla on sähköposti käytössäsi, saat vahvistuksen antamaasi osoitteeseen. Jos sinulla ei ole sähköpostia käytössäsi, täytä pyydetty lomakkeen kohta osoitteella: