Markunpäivänjuhla 2020 peruutettu

Lauantai 25.4.2020

Tiedote 20.3.2020

Hyvät Markku-liiton jäsenet,

Koronavirus ei ohita edes Markkua, jos saa tilaisuuden. Sen vuoksi Suomalaisen Markku-liiton hallitus on tehnyt päätöksen peruuttaa tämän vuoden Markunpäivänjuhla. Ikävää päätöstä helpotti, ettei kokoontuminen olisi tällä kertaa ollut edes laillinen voimaan saatetun valmiuslain vuoksi.

Julkiset kokoontumiset on nyt rajoitettu korkeintaan kymmeneen henkilöön, harrastusryhmien toiminta on pakkotauolla ja jopa Söörmarkun nuorisoseurantalon kaltaiset paikat ovat suljettuna normaalitoiminnalta. Paluu normaalioloihin tapahtunee vasta kesän tultua.

Tänä vuonna ei siten lyödä uusia Söör Markkuja. Sen sijaan Vuoden Markku 2020 julkistetaan Markun päivänä. Kerromme valinnan Markku-liiton verkkosivuilla, Facebook-sivuilla ja lähetämme tiedonannon jäsenille sähköpostiviestinä. Vuoden Markku 2020 tulee tapaamaan jäseniä myöhemmin sopivan tilaisuuden tullen ja saa silloin Mars nousee -palkinnon.

Virallinen kevään jäsenkirje on mennyt uusiksi ja se lähetetään kaikille jäsenille viikon13/2020 alussa. Jäsenkirjeessä kerrotaan mm. yhdistyksemme vuosikokouksen erityisjärjestelyistä.

Jäsenkirjeessä teemme myös ehdotuksen, kuinka voimme viettää Markun päivää erilläänkin yhdessä.

Pyrimme myös siihen, että tämän poikkeuksellisen tilanteen vuoksi jo ennen Syyspäivää on jossakin Markku-liiton tilaisuus. Ajankohdasta, paikasta ja sisällöstä tiedotamme myöhemmin.

Pitäkää itsenne terveinä – tai jos sairastutte, sairastakaa lievästi!

Tapahtumaraportti: Näin vietettiin Markunpaivää 2019.