ETUSIVUMARKKU-LIITTOTOIMINTAHISTORIATUOTTEETYHTEYSTIEDOTSÖÖRLAPASET
Tervetuloa tanssimaan Lapualle!

mieslogo-ja-vauhtia

Etelä-Pohjanmaan Lapualla järjestetään lauantaina 5.8.2017 Mies - Tanssipidot -tapahtuma. Tavoite on koota 1917 miestä ja poikaa tanssimaan yhdessä tähän Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlinnan tapahtumaan Lapuan pesäpallostadionille 5.8.2017.

Tapahtumajärjestäjät ovat ottaneet yhteyttä Markku-liittoon ja kysyneet, haluaisivatko Markut osallistua suurena joukkona tähän megaluokan tanssitapahtumaan, jossa tavalliset miehet löytävät tanssista hauskanpidon, ystävyyden ja yhdessä tekemisen riemua. Tässä tapahtumassa myös tosimiehellä on lupa tanssia ja nauraa.

Nyt me mittaamme löytyykö liiton riveistä riittävästi innostuneita Markkuja, jotta tällainen joukko-osallistuminen onnistuisi. Hienoa olisi, jos etenkin Pohjanmaalta kotoisin olevat Markut löytäisivät toisensa ja muodostaisivat ydinryhmän koordinoimaan ja järjestämään tapahtumaa Markkujen osalta.

Olisihan se komiaa notta loppukohtauksessa olisi Markkuja pesäpallokentän pituuren täyreltä...

Tanssipitojen ohjaaja Ari Numminen kuvaa tapahtumaa tavallisen suomalaisen miehen tapahtumaksi, jossa kukin tanssii oman osaamisensa mukaan. Tavoitteena ei siis ole kellontarkka koreografia vaan heittäytyminen. Esityksessä on monia kohtia, joissa Markut voivat osallistua taitojensa mukaan. Laulutaitoiset laulavat ja tanssitaitoiset pääsevät pidempiinkin kohtauksiin. Ennen kaikkea ohjaaja toivoo paljon Markkuja loppukohtaukseen, jossa kentällä ovat kaikki miehet ja Markut marssisivat yleisön eteen yhtenä Markkuna ja levittäisivät todella pitkän kankaan, jossa olisi tekstinä jotakin markkumaista.

Lupasipa ohjaaja Numminen vaihtaa toisen nimensäkin Markuksi, jos saamme koolle paljon Markkuja. Tässä olisi nyt tilaisuus näyttää muille, mitä Markkujen yhteisöllisyys tarkoittaa!

Jos kiinnostuit, niin ilmoittaudu mukaan ylhäältä vasemmalta löytyvällä ilmoittautumislomakkeella.

Lisätiedot ylimarkku Markku Rimpelä: puhelin 050 2847, sähköposti ylimarkku@markkuliitto.fi

(Tapahtumajärjestäjän toimittama informaatio alla)

MIES - TANSSIPIDOT

1917 miestä. Yhdessä. Tanssimassa.

Suomi100 -juhlavuonna Mies - Tanssipidot kerää 1917 miestä ja poikaa tanssimaan Lapuan pesäpallostadionille 5.8.2017, ja vie samalla koko Lapuan kaupungin tanssin pyörteisiin. Mies - Tanssipidot juhlistaa maamme juhlavuotta suurluokan tanssitapahtumalla, jossa tavalliset miehet löytävät tanssista hauskanpidon, ystävyyden ja yhdessä tekemisen riemun.  Tässä tapahtumassa myös tosimiehellä on lupa tanssia ja nauraa.

Esitys kestää puolitoista tuntia ja koostuu noin 10 eri koreografiasta. Esitys sisältää teatterillisia kohtauksia, joukkotansseja, tanssibattleja ja se huipentuu pääkoreografiaan, jossa samaan aikaan kaikki 1917 miestä tanssivat äijätanssin. Mies - Tanssipidot -esityksiä järjestetään kaksi kappaletta. Ainutkertaisten esitysten lisäksi tapahtumaviikonloppuun sisältyy myös paljon muuta nähtävää ja koettavaa.

Pesäpallostadionin läheisyydessä toimii tanssi - ja hyvinvointikatu, jossa voi tutustua tanssiharrastamisen mahdollisuuksiin sekä saada tietoa tanssitapahtumista ympäri Suomen. Lisäksi paikalle saapuu paikallisia yhdistyksiä, yrityksiä ja hyvinvointiin liittyviä toimijoita esittelemään toimintaansa. Tapahtumaviikolla kaupungissa on tarjolla laaja kirjo paikallista kulttuuria sekä lähialueiden makuelämyksiä.

Tapahtuman suojelijana on lapualaislähtöinen tanssija Jukka Haapalainen. Haapalaisen voi bongata Mies - Tanssipitojen esittelyvideolta sekä itse tapahtumassa.  Myöskin Lapualta kotoisin oleva Heikki Salo on tehnyt tapahtumaan Mies-tunnuskappaleen ja hän esiintyy livenä esityksessä. Mies Tanssipitojen pääkoreografia on luotu Salon Mies-kappaleeseen ja sen humoristinen asenne heijastuu myös muihinkin koreografioihin. Tanssitaitoa osallistujilta ei vaadita, kuka vain voi tulla mukaan.

Etsimme yksittäisiä miehiä sekä miesryhmiä joukkotanssitapahtumaan. Esitystä varten voi tanssit harjoitella etukäteen itsenäisesti nettisivuilta löytyvien tanssivideoiden avulla. Helmikuusta 2017 ympäri Etelä-Pohjanmaata järjestetään tanssikursseja, joille voi ilmoittautua mukaan opettelemaan tapahtuman koreografioita. 31.7-6.8.2017 järjestetään Lapualla tanssileiri, jossa osallistujien on mahdollista harjoitella tapahtuman tansseja. Tanssileiriin sisältyy yöpymiset sekä ruokailut.

Tapahtumassa pääosassa ovat miehet, jotka rohkeasti heittäytyvät tanssin maailmaan. Yhdessä.

www.miestanssipidot.fi

Yleinen sähköpostiosoite
tanssipidot@lapua.fi

Projektipäällikkö