ETUSIVUMARKKU-LIITTOTOIMINTAHISTORIATUOTTEETYHTEYSTIEDOT
TIEDOTE Markunpäivänjuhla
OHJELMA
TUOTETILAUKSET
Markunpäiväjuhla 2017 on juhlittu!

Vuoden Markuksi valittiin Markku Jokisipilä

Markku Tanttinen palkittiin Porin kaupunkikuvan ehostamisesta

Suomalaisen Markku-liiton vuodenkulun keskeinen tapahtuma, Markunpäivänjuhla, on taas koettu. Tästä kerrasta voitaneen erikseen mainita päivän mielenkiintoiset säätilavaihtelut. Markun päivänä päästiin nimittäin kokemaan kaikkea mahdollista taivaan antia. Vaikka aurinkokin jossain vaiheessa paistoi asiallisesti juhlijoita lämmittäen niin erityisesti mieleen tämän vuoden Markun päivästä taitavat jäädä lumi- ja raekuurot, jotka haittasivat eri puolella maata kohti Poria kulkeneita Markkuja. Kelistä piittaamatta Markunpäivänjuhlan numerot vietiin häiriintymättä läpi 21 vuoden tuomalla kokemuksella.

Vuoden Markuksi 2017 paljastui Markku Jokisipilä, 45. Markku on historian tutkija, dosentti, oppiarvoltaan valtiotieteen tohtori ja virassa Turun yliopiston Eduskuntatutkimuksen laitoksen johtajana. Markku on sanavalmis ja sujuva esiintyjä, joka kommentoi ja kirjoittaa politiikan asioita säännöllisesti mediassa. Eikä tässä suinkaan vielä kaikki. Innokas urheilumies on myös kunnostautunut soudun parissa edeten parhaimmillaan lajin MM-kisoihin asti. Sittemmin Markku on toiminut lajin parissa valmentajana, kouluttajana sekä lajiliiton johtotehtävissä. Airot toki liikkuvat edelleen ja lisäksi Markku on kunnostutunut soudun ja melonnan tv-selostajana.

Tällä kertaa tuoreena Söör Markkuna poistui Söörmarkusta 13 Markkua. Vuoden Markku sai perinteen mukaan kunnian olla ensimmäinen Söör-promovoitu. Toisena Söör Markuksi lyötiin Markku Tanttinen, kaima joka on päässyt porilaisten suosioon hienoilla tempauksillaan Porin kaupunkikuvan pienten kauneusvirheiden eliminoimiseksi. Pensselisedän liikanimen saanut Markku Tanttinen mm. maalasi jokirannan metalliaidan itse ja oma-aloitteisesti monen sadan metrin matkalta. Markun toimet eivät ole menneet huomioitta, sillä hän on saanut niistä useita tunnustuksia, nyt Markku-liiton "Markku-teko"-palkinnon. Hyvänteko on kannattanut muutenkin, sllä Markku valittiin kevään kuntavaaleissa Porin valtuustoon huimalla äänivyöryllä!

Syyspäivää vietetään Lohjalla

Markku-liiton vuosijuhlan olennainen osa on Syyspäivän isäntäpaikkakunnan valinta. Tällä kertaa ei nähty suurta kisailua isännästä, sillä Lohja siirtyi nopeasti piikkipaikalle ja sai kokousosallistujien kannatuksen. Näin siis Markun tapaavat Lohjalla lauantaina 28.10.2017 Syyspäivän merkeissä. Ohjelma ja aikataulu kerrotaan viimeistään syksyn jäsenkirjeessä elo-syyskuun vaihteessa.

Kokoontumisajo Parolan Panssarimuseolla

Markut Loponen ja Kaarkoski ovat taas olleet ahkerina ja Markkuja odottaa tulevanakin kesänä oma kokoontumisajo. Kohteena on Panssarimuseo Hämeenlinnan Parolassa ja päivä on lauantai 19.8. Lisätietoa tarjolla sähköpostitse tulevassa kesäkirjeessä ja jossakin vaiheessa myös näillä sivuilla.

KUVASSA Vuoden Markku 2017 Markku Jokisipilä Mars nousee -palkinnon kanssa vierellään Markku Tanttinen Markunpäivänjuhlassa tiistaina 25.4.2017.

JokTant

Suomalainen