Syyspäivät 2017 Lohjalla Tapahtumaraportti

Lohjan Syyspäivässa mentiin säätä pakoon maan alle ja lämpöisiin altaisiin

Markku-liiton 19. Syyspäivä vietettiin lokakuun 28:ntena Karjalohjan Päiväkummussa syksyn ensimmäisen lumimyräkän jälkitunnelmissa. Vihmovan tihkusateen sulatellessa lunta ulkoilmaelämä jätettiin vähemmälle ja pitäydyttiin mahdollisuuksien mukaan mukavuusalueella sisätiloissa.

Onneksi ohjelmaan oli kaukonäköisesti sisällytetty hyviä sateensuojia ja lämmittelypaikkoja. Syyspäivän vierailukohteina olivat Tytyrin elämyskaivos ja Ciderbergin viinitila. Näistä Tytyri tarjosi varmasti riittävän kestävän sateensuojan ja Ciderbergin viinimaistelussa saatiin myös miellyttävää sisäistä lämmitystä. Ja jos vierailukierroksen jälkeen koleus vielä kiusasi, niin holotnasta pääsi eroon viimeistään hotelli Päiväkummun kylpylän lämpimissä altaissa ja saunoissa.

Syyspäivää viettämään oli saapunut noin 80 Markkua. Osa saapui paikalle jo perjantaina ja täydessä vahvuudessa oltiin lauantaina aamupäivän lopulla, jolloin ennen busseihin nousemista syötiin lounas ja kuunneltiin Lohjan kaupunginjohtaja Mika Sivulan tervetulotoivotus Markuille ja Markku-liitolle.

Tässä mukana muutamin kuvin hetkiä Syyspäivästä. Seuraava Markku-liiton tapahtuma on Markunpäivänjuhla ensi huhtikuussa. Jäsenpostia lähetetään kevättalvella.