Iloista Markun päivää - kotinurkkiin…

Markunpäivänjuhla on peruutettu. Tältäkin vuodelta. Se ei tässä vaiheessa yllätä ketään. Sen sijaan varmasti harmittaa. Toinen kerta peräkkäin! Emme olisi vuosi sitten uskoneet, että näin kävisi. Peijakkaan pandemia!

Toivomme nyt mitään oletuksia tekemättä, että etenevien rokotusten myötä vuoden päästä Söörmarkussa tavataan. Lopultakin.

Rajoitettu vuosikokous 2021

Elleivät vielä tiukemmat rajoitukset estä, Markku-liiton hallitus toimittaa yhdistyslain edellyttämän vuosikokouksen Söörmarkussa 25.4. Kokous viedään läpi kokoontumisia koskevien rajoitusten mukaisesti suojaaminen ja turvaetäisyydet huomioiden. Mikäli tuolloin voimassa oleva henkilömääräraja vaatii, hallituksen ne jäsenet, joilla ei ole kokousroolia, eivät ole kokoustilassa. Paikalle on kutsuttu hallituksen ulkopuolelta 2-3 Markku-liiton jäsentä, joista yksi toimii vuosikokouksen puheenjohtajana ja muut edustavat yhdistyksen jäsenistöä.

Alla on vuosikokouksen esityslista. Kaikki muut kokouksessa käsiteltävät dokumentit (toimintakertomus päättyvältä kaudelta, toimintasuunnitelma alkavalle kaudelle, tilinpäätökseen liittyvät dokumentit ja toiminnantarkastajan lausunto) löydät Omasivultasi, jonne pääset tunnuksillasi Markku-liiton verkkosivuston kirjautumislinkistä.

Vuosikokoukseen voit osallistua verkon kautta. Avaa alempaa tai tämän sivun oikeasta ylälaidasta ohjeet ja ilmoittautumislomake.

Huomioitavaksi:

Covid-pandemiaan liittyvien rajoitusten vuoksi vuosikokoukseen paikan päällä Söörmarkussa eivät voi osallistua muut kuin edellä mainitut. Voit kuitenkin osallistua etäyhteydellä. Avaa alla oleva linkki ja ilmoittaudu kokoukseen.

Vuoden Markku 2021.

Kuka hän on?

Sen me saamme tietää Markun päivänä. Tuttuun tapaan.

Se onkin ainoa tuttuus perinteestämme, sillä covid-pandemian vuoksi Vuoden Markkua ei nähdä Söörmarkussa ja koko Markunpäivänjuhlakin on tietenkin nyt taas peruutettu.

Yhtä kaikki Vuoden Markku 2021 esitellään Markku-liiton verkkosivuilla jossakin vaiheessa iltapäivää sunnuntaina 25.4. Viimeistään kello 15. Jos vuosikokous striimataan verkossa, Vuoden Markku esitellään myös kokouksen yhteydessä.

Mars nousee -palkinto luovutetaan Vuoden Markulle myöhemmin, kun Markut ovat suurella joukolla paikalla. Silloin onkin oikein tuplajuhlat, sillä palkintoaan odottaa edelleen myös Vuoden Markku 2020 Markku Hautala, Suomen superkauppias.

Saattaa olla, että tämä hetki on Markku-liiton 25-vuotisjuhlan yhteydessä lokakuun lopussa.

Söör Markkuja emme voi tänäkään vuonna lyödä. Toivomme, että kaikki te, jotka olette nyt ehkä jo toista vuotta odottaneet ainutkertaista Söör Markku -hetkeänne, jaksatte vielä yhden vuoden. Voimme luvata, että teillä tulee olemaan Söörmarkussa innokas joukko kajauttamassa ”SÖÖR”-huutoja!

25 vuotta hyvää syytä - Markku-liiton juhlavuosi

Markku-liitto täyttää 25 vuotta – juhlan aika on 30. lokakuuta

Tulevan suven sydänviikkoina, sunnuntaina 18.7. (vaikka se silloin torstai olikin…) Suomalaisen Markku-liiton perustavasta kokouksesta tulee kuluneeksi uskomattoman nopeasti juossut neljännesvuosisata. Melkein pitää laskea vuodet, että tosiaan niin on aika ehtinyt!

Kaimat hyvät, 25 vuotta on aikamoinen saavutus. Paljon on tehty ja koettu yhdessä näiden vuosien aikana. Pitkälti yli kolmetuhatta Markkua on ehtinyt olla jäseninä, ja edelleen meitä mukana matkassa noin 1300. Suurimmillaan jäsenmäärämme on ollut yli 1700. Olette te uskomattoman hienoja miehiä! Ja rohkaisevaa on se, että myös uusia jäseniä liittyy joukkoon koko ajan.

Ehkä se osuukin paremmin kuin kohdalleen, että saavutamme tämän elähdyttävän 25 vuoden lukeman juuri tällaisessa vaiheessa, kun kärsitty korona-ankeus alkaa – koputamme edelleen puuta – lopultakin helpottaa. Kesällä emme vuosiamme vielä joukolla juhli, varmuuden vuoksi, mutta nyt on lupa uskoa, että syksyllä Syyspäivän aikaan lokakuun lopussa saa avata pellit.

Hallitus on tehnyt töitä ja se jo tiedetään, että Markku-liiton 25-vuotisen upean taipaleen juhla on Helsingissä. Odotamme hyvää määrää juhlijoita, viehän Helsinkiin tiet, junat ja lentokoneetkin. Ohjelmasisältöjä esittelemme kesän jälkeen, mutta pankaa jo korvan taakse, että vaikka juhlapäivä ohjelmineen vietetään lauantaina 30.10. niin hotellinamme oleva Helka Rautatiekadulla valmistautuu ottamaan Markkuja seuralaisineen vastaan viimeistään perjantaina.

Hotelli Helka 29.-31.10.2021 (1-2 vrk).

Hinnat (koodi kevätkirjeessämme) 25.4.2021 alkaen.

Smart huoneet:

1h huone 97€/vrk

2h huone 118€/vrk

Lisävuode 30€

Comfort huoneet:

1h huone 118€/vrk

2h huone 138€/vrk

Lisävuode 30€

… jatkaa riemukkaasti eteenpäin!

Juhlavuoden merkeissä Markku-liiton iskulause on tänä vuonna 25 vuotta hyvää syytä. Se kertoo paitsi vuosien määrän myös sen, että nämä Markku-liiton vuodet ovat olleet Markuille ja markkuudelle hyvää aikaa. Hauskaa on ollut, ystävyyksiä on syntynyt ja on havaittu yhteenkuuluvuudenkin tunnetta, ja sitä juuri tässä nyt sekä kaipaa että osaa arvostaa. 25 vuotta hyvää syytä antaa meille kaikille myös sen ansaitun voimalatauksen, jolla ponnistamme eteenpäin - kohti vapaampaa elämistä, kohti syksyn juhlaamme ja tietenkin myös tuleviin Markku-liiton vuosiin.

Niin, kerranhan olimme mekin 25-vuotiaita. Nyt saadaan olla Markku-liiton siivellä toisenkin kerran!

Ja hei, te nuoret Markut, joilla takananne ei ole vielä sitä ensimmäistäkään 25-vuotisjuhlaa. Te pääsette nyt vähän maistelemaan ennalta, miltä se tuntuu! Tulkaa mukaan ottamaan paikkanne ja nuorentamaan yleisnäkymää!

Tietäkää, että me pitkän linjan kaimat olemme hyvillämme, että teitä on mukana Markku-liitossa. Markku-liittohan on teidän käsissänne ennen pitkää.

Tulkaa mukaan kaikki syksyllä iästä viis, kun ollaan kakskytviis! Niissä juhlissa näkyy kaimoja - näkyy Markkuutta aidoimmillaan.

25 vuotta hyvää syytä - paita ja autotarra

Juhlavuoteen kuuluu tietenkin myös tunnus. Se tulee näkymään 25-vuotisjuhlamme viestinnässä ja itse juhlassakin. Tunnelmaa voi nostaa jo etukäteen juhlavuoden t-paidalla ja autotarralla - autotarraa on pyydetty jo moneen kertaan, ja nyt se tulee nyt tässä yhteydessä.

Tästä pääset tuotesivullemme tekemään ennakkotilauksen. 25 vuotta hyvää syytä -paitoja ja tarroja teetetään sen tilausmäärän mukaan, joka kertyy 20.5.2021 mennessä.

Tilatut paidat ja tarrat toimitetaan postitse kesäkuun alkupuolella.